113kw

Jak jsem strávil konec světa - Rumunsko / 2006 / 106'

Cum mi-am petrecut sfârşitul lumii Rumunsko / 2006 / 106' sekce: FR: Rumunská nová vlna režie: Cătălin Mitulescu scénář: Cătălin Mitulescu, Andreea Văleanová kamera: Marius Panduru hudba: Alexandru Bălănescu hrají: Doroteea Petreová (Eva Mateiová), Timotei Duma (Lalalilu Matei), Ionuţ Becheru (Alexandru Vomica), Cristian Văraru (Andrei), Marius Stan (Tarzan), Jean Constantin (Florică), Mircea Diaconu (Grigore Matei)

Slova z programu:

„Úžasný film,“ tvrdil Monte Hellman, předseda poroty MFF v Cannes v roce 2006, „působí až jako zpověď.“ V Le Figaro se psalo: „Film Jak jsem strávil konec světa odhaluje srdce Rumunska.“ Ve Variety bylo možné číst: " Půvabný příběh." Snímek se později těšil také pozornosti Martina Scorseseho. Rumuni prý potřebují mezinárodní ocenění svého filmu a pozitivní komentáře ze strany zahraničního tisku, aby si snímku nakonec sami všimli a věnovali mu pozornost. Těžko říct, zda tomu tak je, nebo nikoli. Pravdou ale je, že pokud je někdo prorokem ve vlastní zemi, tak to určitě nebyli mladí rumunští režiséři kolem roku 2006, kdy film Jak jsem strávil konec světa vznikl. Tehdy už šest let stará nová vlna se doma „těšila“ spíš skepticismu, divácké nespokojenosti, drsným útokům, a dokonce tvrdé a hrubé ironii tradicionalistické kritiky (k níž většinou patřili bývalí komunisté). Lepšího přijetí se snímek dočkal v České republice. Diváci sice původně čekali něco na způsob balkánských nebo ruských filmů, ale byli příjemně překvapeni svéráznou, a přitom jemnou a přesvědčivou režií Catalina Mitulesca. Síla a autenticita výpovědi tkví v tom, že komunistické období je prezentováno z upřímné perspektivy sedmiletého chlapce, který bere věci – a také sám sebe – smrtelně vážně,a to včetně „osobního komplotu“ proti Ceauşescovi. Z toho také pramení několik půvabných surrealistických detailů filmu, které ortodoxní (především rumunské) kritice tolik vadily kvůli nemožnosti je nějak „realisticky“ a „logicky“ vysvětlit. Ale právě díky nim je film upřímnější a přesvědčivější a má co do činění s jistým „magickým realismem po balkánsku“, který některým analytikům připomínal Kusturicu. Určité prvky malebnosti mohou být sice společné mnoha filmům natočeným na Balkáně, ale Mitulescovu svéráznost a čerstvý vítr, jenž podobné filmy přinášely do rumunské kinematografie během první dekády tohoto tisíciletí, nelze zpochybnit. Mircea Dan Duta

Kristina Weiserová | Film, recenze | 2615x

IAS ON ME DE A - 26.10.2010 - divadlo Alfréd ve dvoře

IAS ON ME DE A

Petra Tejnorová & the Company
od mýtu k materiálu
dramaturgie: Matěj Samec
hrají: Štěpánka Glogarová, Ondřej Bauer, Csongor Kassai, Hana Müllerová
hudba: Jan Burian ml.
pohybová spolupráce: Lucia Kašiarová
režie: Petra Tejnorová
výprava: Máša Černíková

IAS ON ME DE A je divadelním výzkumem hraničních ploch mezi mýtem a materiálem.
Výzkumem, na jehož základě mizí hranice mezi jednotlivými komponenty, žánry a vznikají nová pole, pro která hledáme dosud neexistující pravidla.

Láskyplně a plni pokory se vracíme k žánrům tragédie a principům katarze, aniž bychom se snažili tyto pojmy realizovat podle – prý prokazatelně – prověřených postupů. IAS ON ME DE A je divadelním výzkumem hraničních ploch mezi mýtem a materiálem. Výzkumem, na jehož základě mizí hranice mezi jednotlivými komponenty, žánry a vznikají nová pole, pro která hledáme dosud neexistující pravidla.

Inspiračně vycházíme například z textů L. A. Seneky, Euripida, Thomase Dreyera, Fritze Katera, Heinera Müllera a práce divadelních skupin jako jsou Dorky Park, Dood Paard, Yael Ronen & the Company a dalších.

„Při práci na inscenaci vycházíme z Devising theatre, totiž z divadla, které je založené na procesu svého vzniku, který se stává neoddělitelnou částí konceptu všech složek a ovlivňuje výslednou podobu scénického tvaru,“ říká the Company.

jelibojelito
divadlo Alfréd ve dvoře

Kristina Weiserová | inscenace | 1887x

Jak změnit CDVC kodování AVI souboru?

Často řeším problém, že když získám od někoho, kdo pracuje v Canopus Edius AVI soubor, nechce mi ho moje Adobe Premiere střižna přehrát.

Kristina Weiserová | usefull | 1253x

Kuba (music by Ghonzales) - 2007

Použitá hudba:
DJ Ghonzales

Školní cvičení. Materiál dodala paní profesorka.

Během střihu jsem se nejdříve dívala na celý materiál, protože jsem ho nenatáčela, a vůbec netušila, co v něm je. Shlédla jsem bezmála hodinový záznam, všimla si, že na Kubě jen pink to může být (je to zvláštní, ale všechny v detailu natočené ženy mají pouze růžové oblečení :-)…a pochopila, že krásný sen Che Guevary má pár chyb. Ty chyby jsou v lidech. Protože lidé nejsou dobří, ani chytří. Nebo… se žije v Havaně dobře… ?

(K plnému pochopení filmu je nutné znát angličtinu a zcela rozumět mužskému hlasu.)


Kristina Weiserová | Visual art, Film | 3005x

Je čas relativní? (2min.videofilm, 2007)

Audiovizuální vyjádření myšlenky, že čas může plynout stejně pomalu jako muž, kráčející po strmých stupních úzkého, rozvrzaného schodiště.

Kristina Weiserová | Visual art, Film | 5108x

Pokračuj: 1-5 6-10 11-15